En bit in i julhelgen.

56582-223

Ja så är julafton slut för denna gång o juldagen med. Annandagen har just gjort sin ankomst.

Tomten han lyckades smyga sig in till oss också, fast vi missade honom, vet inte redigt vad vi höll på med när han var här och lade klapparna under granen.

 

Jag hade alla barn med respektive samt mams och en av brorsorna med fru här till julbordet. Redigt härligt att ha alla samlade. Sent blev de också, vi körde igång kortspel och blev sittande fram till halv två på juldagens morgon med diverse spel. Det är mysigt att plocka fram sällskaps spel eller kortlek när alla är samlade.

 

Jag hade nog varit snäll även i år ((ja man försöker ju vara det jämt)) fick en hylla som jag önskade och bestick som ungarna skramlat till. Precis vad jag önskade mig o de visste de ju.

Själv gav jag bara nyttiga saker till ungarna i år. Ja klart de brukar få nyttiga saker eller saker de önskar men i år drog jag en rövare och frågade inte ens vad de önskade sig, utan köpte på eget bevåg, gemensamma julklappar, ja alltså parvis. Det gick ju bra det också. Har dragit ner lite på julklapparna i takt med att de blivit vuxna och satsar istället på att ge någon vettigt när de fyller år.

 

Mat bestod av de sedvanliga rätterna, som alltid är för mycket. Hur många man en är och hur mycket man en äter blir de alltid lite kvar att ”efteräta” på juldagen.

 

Mams hon stannade kvar och blir kvar hos mig till nästa år. De lät något det, men så är det.

Idag har vi mestadels latat oss. Tagit en skön promenad i skogen i det vackra vädret, jag har faktiskt ridigt också på jättehästen vi har här på gården. Mysigt men de krävs lite mer träning för att bli haj på det där. Så har vi tillbringat massa timmar framför TV och sett ”Sagan om de två tornen” fast vi kollad DVD trots att den gick på TV. Det gjorde vi för att få bättre ljud. Tänkte vi skulle kolla den 3:e filmen också i veckan ”Sagan om konungens återkomst”.

 

Nu ska jag ta och kela lite med huvudkudden ser att han tittar längtansfullt efter mig.

 

God Natt…på återseende.

  

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej
Tack för din hälsning.
Japp, så var man hemma igen. Känns skönt även om en stor saknad finns av Thailand.
Julafton klarade vi av bra även om det var svårt att få en riktig julstämning, var mest trött och frusen.
Önskar dej en riktigt God Fortsättning.
Kram Från Ann

Postat av: Disa

låter som du haft en skön Jul :)
Hoppas dagarna fortästter att vara fina.

Själv har jag tänkt ägna mig åt hussanering idag :/
Jösses vad här ser ut!!!

Ha det bäst
kram//Disa

2006-12-27 @ 09:25:19
Postat av: Ella

Vad skönt att du haft en härlig jul och fått julklappar dessutom.
Önskar dig en riktigt skön och god fortsättning. Hoppas att du får lite sol också på dina promenader i mellandagarna.

Kram från Ella

2006-12-27 @ 10:31:24
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Paula

Va härligt att du kommit upp i sadeln igen!
Det blir nog en ny hobby ska du se! Önskar jag hade lärt mig rida medan jag ännu var frisk o spänstig, numera är det si o så med både balans o rygg.
Hade äntligen dottern o barnbarnen här idag, så nu är det mesta av julmaten borta! Så skönt, för jag vill inte se julmat på ett år nu!
Nu ska jag förbereda mig för sista avsnittet av Snapphanarna (jo, jag tillhör dem som slår på textteve för att fatta vad dom säger, "ler"
Kram

2006-12-27 @ 20:28:31
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback