Väder...hår..fin...oh erkännande...JAG!!

11 dagar kvar.....

Vilket väder!!! Det bara öser ner vatten från himmelen, ett redigt skyfall tillsammans med åska. Hoppas marken hinner ta vara på vattnet nu bara så de inte bara slår sönder. Lovar, de hade gjort ont att gå ut i det!! SMHI gick ut med varningar om ovädret hörde jag. Lilltjejen är inte intresserad av att gå ut, soffan är bättre…………
56582-146 I går var jag hos frissan och gjorde mig fin i håret. Ny slingor och någon halvdecimeter kortare blev det.  Men inte var de någon som såg de idag…nähä, de e nackdelen med att ha långt hår, ingen ser när man klipper det. Så frågar man, är jag fin nu? Ja visst du är alltid fin. Men HALLÅ ser Ni inte? Vad vadå? Håret. Aha jo, jaha du har klippt dig lite va? Pust….pust….VARFÖR FÖRSÖKER MAN ENS? Jag ser direkt om någon klippt sig, även om de har långt hår (tror jag) de e ingen som har här…*fniss’. Men jag är helt säker på att jag skulle se det. Men om man skulle komma i kortkort kjol eller väl urringad tröja, JA DÅ SER ALLA. …precis jag jobbar med KARLAR….hummm. Lever i ett redigt manssamhälle jag. Men vi är många företag här så de finns damer på de andra. Så helt utlämnad är jag inte.Fast de är trivsamt att jobba med karlar de gäller bara att ha mycket skinn på näsan och att kunna svara för sig. Jag har lång erfarenhet och har blivit stålhamrad. *ler* 

Funderar fortfarande på de här ”VEM JAG ÄR” ja förra inlägget då.
Det är väl lite som stämmer men inte allt. Inte om jag får säga det själv varjefall.Om jag är omtyckt av alla – ja de har jag inte en aning om, man har säkert någon som går och klor snett på en utan att man ens märker det. Vem skulle kunna vara omtyckt av alla?Ett leende på läpparna jämt, NEJ de finns nog ingen som har. Har aldrig mött någon varjefall men ett litet leende mot dem man möter, ja de har man ju. Pedant är jag inte men ganska noga, så nästan kanske. Jag är MYCKET hem kär och dagdrömmer mycket. Om jag mår dålig, är på dåligt humör eller så, ja då drömmer jag mig bort till något roligt något som får mig på fötter igen. Det är en mycket god tillgång. Att kunna drömma. Jag mår dåligt av att må dåligt eller vara på dåligt humör så DET MÅSTE GÅ FORT ÖVER. Att jag inte skulle få något gjort stämmer definitivt inte, jag tillhör de som helst gör allt med en gång. Varför spara tills i morgon vad man kan göra idag?  Charmig och tilldragande:Absolut, alla karlar dras som flugor till en sockerbit när de gäller mig. SÄKERT…nej de har jag inte märkt…haha..vilket skämt. Men lite romantisk är jag allt. ÄLSKAR levande ljus, ((vet inte hur många som brinner hemma hos mig under vintertid)) goda måltider med en mysig karl….mmmmmm.  Men de här med att få frukost på sängen. En karl som springer o öppnar dörren för mig osv. Nej de e ingenting för mig. Jag är en trofast person och månar mycket om mina barn. ((nästan för mycket, ja de är de själva som säger)) Jo jag har bra inlevelseförmåga och förståelse för andra människor, deras situation och svårigheter. Är en sådan som folk kommer och prata och gråter ut hos, men öppnar mig dessvärre sällan själv.Bara mina allra närmaste vänner vet vad jag bär inom mig. Jag ventilerar hellre mina problem själv (när de kommer) en att pratar med andra om dem. Jag är mycket sårbar och har väl utvecklad känslighet. Det stämmer att jag styrs mycket av mina känslor och handlar med mitt hjärta.  Så har man ju massa andar godhet o massa brister som inte ens nämndes…taskig astrolog . ….MEN VEM ÄR PERFEKT? 

 
A   

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja här regnar det i skrivandes stund...fast jag tycker att det är rätt mysigt att bara ha en innedag...ja utan att få lite dåligt samvete över att man borde vara ute och förgås i solen *ler*, är lite ljuskänslig just nu så det passar mig bra...Ser rätt skönt ut att slappa i den där soffan...
Ja att karlar inte ser hur man ser ut i håret...nyklipt eller när man inte har borstat sig på ett par dagar...är ju känt...det sistnämda är ju i och för sig bra att de inte märker...men visst vill man ha lite komplimanger när man har gjort sig fin...Oftast är min karl rätt bra på det där...annars brukar jag köra den här..."Säg efter mig nu"..."Vad du är fin i håret Annika, har du klippt dig"...*ler*
Ja det finns nog ingen som är omtyckt av alla...och vad jobbigt det skulle vara kanske...om alla vill vara med en och tycker att man är perfekt...usch vilken tanke...
Det där med att få dörrar öppnade åt sig kan väll vara trevligt ibland...men inte jämt...vet när jag träffade min man...han var den perfekta gentlemannen...öppnade dörrar...sköt ut stolar osv. tills jag sa till att jag kunde ju faktiskt göra det själv och ju...liksom...ähum..Kändes mest obekvämt efter ett tag...Åååå så romantisk man är *fniss*
Sköt om dig goa Anki...och tack för din fina kommentar...förstår att du förstår...fast jag inte förstod...det du inte ville att jag skulle förstå...*fniss* Hoppas att du mår bra nu i alla fall...att du har lärt dig att leva med det..
Kram kram

Postat av: Paula

Jag som är Skorpion har ju alltid värsta horoskopet! Jag är överdramatisk, hämndlysten, sextokig, grubblar över livet och döden osv. Min syster är också Skorpion, o ovanstående är HON! Men inte jag inte, nä jag är nog för jordnära för det...så numera lyssnar jag inte så mycket till horoskopen.
Däremot gillar jag att jobba med killar, dom är mycket rakare o tydligare än tjejer, som så fort chans ges sitter o snackar skit om allt o alla...ja det är min erfarenhet alltså. Min bästa arbetskamrat alla kategorier var perioderna när jag jobbade med min sambo, knäppt egentligen hur man stod ut 24 timmar om dygnet, men vi gjorde det. Och stormtrivdes! En rå o hjärtlig ton hade vi nog, kunderna spetsade visst öronen ibland, haha!
Nä nu ska jag hasta vidare...Kram

2006-08-02 @ 21:18:16
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Paula

Hahaha, vi går visst om varnn i dörrarna så det svischar om det! Får skaffa oss en svängdörr, hihi!
Nä jag är inte gravid, livmodern blev utplockad för några år sedan...och jag är grundligt undersökt av farbröderna doktors, här fattas inga fel, haha! Visst kan det ju komma nya krämpor, men nu ska jag passa på att tappa några kilon när aptiten är borta...
Visst var det du som GI:ade? Jag har börjat lite smått bara, övergett mina älskade potäter, bröd, pasta o ris, kanske därför jag mår illa, haha? Handlade hem massa god mat som jag gillar då jag skulle vara ensam hemma hela veckan, avocado, räkor sallader, bönor o annat mums, nu äter jag bara havregrynsgröt o keso. Nädå, idag kokade jag mig en kyckling och åt ,,,mest av buljongen men det smakade bra! Så det ordnar sig nog ska du se, men jättetack för omtanken! Rusar ut genom svängdörren....

2006-08-02 @ 21:24:06
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Ninni

Ingen är väl perfekt...hoppas jag!

2006-08-02 @ 22:11:01
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna-karin

stora duktiga Anki...men du ska tillåta dig att inte alltid bära på allt..du ska tillåta dig att det är oki att ta stöd av andra.
för även en stor stark duktig Anki behöver få krypa in i en famn och gråta..det är en styrka at tordas det med...kramar till världens bästa anki...psst..du vet var jag finns..

2006-08-02 @ 22:24:56
Postat av: Amaltea

Hej Anki ....tack för fina ord ...
huvudet ovan vattenytan ...
Perfekt ...jo det tror jag ...vi är precis så som vi ska ... lite fel och brister ...massor med gott ...just i den rätta blandningen ....då blir man perfekt ;-)

(((Kram)))

2006-08-02 @ 23:15:04
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: jennyudden

Hmm här kommer nen som är helt otroligt perfekt.... ljuger väldigt bra oxå!!! Men du gick väl inte på det iaf?! hihi
Nej, men måste man vara duktig och perfekt?! NEPPPPP!!!! Jag gillar dej, som du är!!! Världens bästa reseledare!!!

Och du... är jag långledig?? hihi Ja, det var överkomigt, knappt en timmes jobb... Lite extra pengar... Önskar en bra dag!!! Kramen

2006-08-03 @ 08:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback