Så flitig man kan vara...

56582-87
Oj idag har jag varit flitig värre. Städat och fejat och gjort så fint i mitt lilla hem.Om de bara kunde vara också, så man inte behövde göra de så ofta.Börja vänja mig vid att vara på hemmaplan igen och  i morgon börjar jag jobba igen. Två dagar sedan är de helg, de blir en mjukstart de. Jag skulle igentligen börjat redan idag, men de gjorde jag alltså inte, av rutiga skäl och randiga orsaker.
SOM….
Jag är lite virrig eller snurrig, har varit de sedan jag landade i måndags på flygplatsen. Antingen har jag fått någon form av flygsjuka (kan man få de?) eller håller jag på att bli förkyld, för något allvarligare en så….får jag verkligen hoppas att de INTE är. De kan kanske rent av vara ÅLDERN…har tanten tagit ut sig kanske…((näää))  

När jag städat färdigt och duschat av mig kopplade jag lilltjejen och strosade iväg på vad jag tänkt en lång promenad. Iförd kjol o linne och flippflopptofflor. Kom väl si så där 500 meter vad hände då? Jo hela himlen öppnade sig och ett redigt skyfall föll där uppifrån.Ja så jag fick en redig dusch igen, nu med kläder på och utan tvål. Så kan de gå, när inte haspen är på. Lagom till vi kom hem upphörde regnet. Man kan säga att de blev en blöt promenad. Sedan dess har inte en droppe kommit.

 När jag kom hem från semestern fick jag tre goda nyheter:En unge sålde sitt hus på 4 dagar, en fick förlängt på sitt jobb och en tredje fick nytt fast jobb direkt efter sommarjobbet. Kul när de händer kul saker. Var är de man brukar säga: Alla goda ting är tre!! 

Nu tror jag de är höst snart. De ser ut så i trädgården. De e höstlikt. Blommorna i krukorna där ute som man under sommaren fått vattna både titt som tätt, står nu i vatten, de måste kommit mycket regn när jag var borta eller?!. Björkarna fäller i massor och de drar man med sig in, ja de räcker med att man har dörren öppen så kommer de in av sig självt.Ja nu är den nog snart här….den lilla hösten. Sen kommer snön…oh…ja jul, jultomten är inte långt borta…haha. 

En God Onsdagsafton.      

Kommentarer
Postat av: Annika

Flygsjuka kan man säkert få...man kan ju få alla andra möjliga och omöjliga sjukdommar så varför inte...Åldern tror jag inte ett dugg på...och förskylning har du ju inte tid med så den styker vi då...så ja då finns det ju bara första allternativet kvar...;-)
Jag har inte heller tid att vara sjuk...men likt förbenat har näsan börjat att rinna...och inte hjälper det om man skulle plugga igen den heller...

Här regnar det också extremt...läste att en tromb hade dragit fram över Hjälmaren idag...lyft upp en husvagn och fört iväg den en bit...huva i min lilla luva...tur att ingen kom till skada...

Nä nu måste jag sova...ska på röntgen imorgon bl a...
Natti natti och krya på dig nu...
Kramen

Postat av: Nallemamma

hej hopp!!
Hmm konstigt att du o Agge inte kan kommentera på min blogg! men de e roligt att ni tittar in i min gästbok!! WELCOME HOME SWEETY!!!
JAG ÄLSKAR FLYGA,, Just nu flyger vi mest på hoj *fniss* Kul de me!!!
Kram på dig o Ebbha,, föressten jag har addat henne på min vänlista,,,,;0)
Kram Annika

2006-08-24 @ 08:07:37
URL: http://bears641.spaces.live.com/
Postat av: Lillatanta

stopp stopp stopp nej ingen höst här inte jag njuterju av sommaren och tomten kan inte komma mitt i sommaren med sin släde så stop nu.Va roligt med bra nyheter för dej rätt åt dej efter en härlig semester.Nog är det väl lite flygsjuka bara ska vi tro åldern pssssssssssssssst en dam som du i dina bästa år
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2006-08-24 @ 12:09:26
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta
Postat av: Badaren

VA!?! É dé jul redan?
Ja ja, tänk vad tiden går... Då får jag väl plocka fram jul prylarna. Hm... å jag som nyss funderade över vart påsken tog vägen. Happ, mycké att hålla reda på är dé... Kanske skulle göra som jag blev uppmanad att göra, dvs hyra en som den som tipsade mig om det... Vad var det nu... Hm... Ja... jo... skaffa mig en Polsk piga, varför just en Polsk piga fick jag aldrig klart för mig, men så var det i alla fall. Ja, eller nått.

2006-08-24 @ 13:46:39
Postat av: Disa

Hallå...
Provar se om min kommentar kommer med idag då???
Sist fick jag ju skriva i ditt space :D

Ja du e så dutti sååå.
Själv har jag tagit en brottarmatch med tvätten....
Och jag har snart vunnit ;)

H en skön kväll.
kram//Disa

2006-08-24 @ 17:46:23
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com
Postat av: Paula

Hej reseledaren! Jasså det passar sig att landa nu! O varför kapade du inte den snygga kaptenen?? Han kunde ju att flugit dig vart som helst, en söderhavsö t.ex! Nåväl, du får väl hoppas att möta honom nästa tur du tar!
Vadå gula blad i björkarna, icke sa nicke! Grönt o fint är det, men håller med om att blomstren gjort sitt, dom är vätskefyllda o lessna!
Du har väl inte gått o fått kristallsjukan? dottern o syrran har haft det, något i balansnerven i örat som gör att man blir yr! Måste vilas bort, läker sig självt men obehagligt så länge det varar!
Lycka till på jobbet dådå! Kram

2006-08-24 @ 19:24:38
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback