Knådar Kärringafäsk o gå på snabb kurs i livsfilosofi..Var så god!!!

56582-63
Jaha, nu sitter man här och knådar kärringafläsket igen. Kliar sig i håret, titta sig i spegeln och undrar som vanligt VAD SKA JAG HA PÅ MIG PÅ FESTEN. Tycker inte jag gjort annat en köpt kläder denna vår och sommar, endå har jag ingenting att ta på mig när de gäller. Egendomligt.  Eller är de så att jag aldrig kan bestämma mig. De vore enklare om man hade en nerdel och en överdel, så slapp man välja. Men ack så trist.
Då skulle alla säga, oh där kommer hon med det bruna linnet och de vita byxorna. Igenkänd av alla pga enformig klädsel eller ”alltid samma kläder”.  Inte nog med de sen när man väl hittat vad man ska ha på sig börja nästa pers. Ska jag göra något med håret? Blir min makeup snygg? Vad ska jag ha för smycken? Inte konstigt karlar säger att vi kvinnor är lite omständliga – för de e vi allt. Men de e kul, man måste ju vara lite om sig och kring sig, räder som aldrig går ur en kvinnokropp. Men jag har ju natten på mig att bestämma mig, morgondagen att sminka mig, så de löser sig nog.  

Från de ena till de andra
:
 

Jag hittade en positiv kortkurs idag. Fast jag tror jag är ganska positiv. Men endå.

Man ska uppgradera sin historia.
MÅLET ÄR: att man ska vara tillfreds och stolt över den del av livet som man levt hittills. (ja de e ju inte lätt att ändra historien varjefall)

     Uppgradera sin syn på framtiden.

MÅLET ÄR: Man ska känna optimism, hopp och automatiskt tänka att det ordnar sig.( så tänker jag alltid, de e min filosofi, då blir man gladare och möter svårigheter lättare)

     Uppgradera sitt liv i nuet.

MÅLET ÄR: Man ska vara glad och lycklig, ha energi och känna att man ”har flyt”
(jag är INTE alltid glad, ibland måste man bara tjura till det, men ganska lycklig och flyt, ja ibland så)(kursen finns i Tara och kan ge lite nya syner på tillvaron)

En sak är säker – DET ÄR MYCKET MAN SKA TÄNKA PÅ NÄR MAN ÄR 40+ livet innan (ja innan man fyller 40) är tillåtet att vara lite mer tanklöst eller? 
I Tara fanns också ”En stor viktspecial 40+. Ja för nu är de lätt att bli rund. Här fanns massor av urläckra GI – mat recept. Man blev redigt hungrig, De sidorna ska jag slita ut och dra lite nytta av. Jag som lever GI liv nu mera. De e bra för min mage, ja som jag sagt tidigare är vi inte alltid de godaste vänner, lille magen o jag.  

Bara så Ni vet:

Man blir INTE lyckligare av att:
Tjäna mer pengar: Undantaget de som är så fattiga att de har svårt att överleva, för de betyder pengar klart ökad livskakvalitet. Man om man redan har den sin grundbehov (mat, kläder, tak över huvudet) tillfredställda, så gör större materiella tillgångar oss inte skärskilt mycket mer nöjda med livet.  

Utbildningsnivån
visade har visat sig inte spela någon roll för at göra människor mer nöjda med livet.


Man blir heller inte lyckligare av
att byta klimat. Att bo i soliga klimat hjälper de som lider av SAD årstidsrelaterad depression. I övrigt är inte den som bor i ett milt klimat lyckligare än de som bor där det är mörkt och kallt. 

 
” Alla kan själva påverka sitt liv så att man blir väldigt mycket mer glad och nöjd”
(de säger forskarna) 

Ja de e mycket med de jordiska. Kanske framför allt med oss kvinnor…*ler*
 

Dags att njuta av helg, vila, fest och kanske lite annat smått och gott med (förhoppningsvis)
 

TREVLIG HELG!!!
        

56582-154

Kommentarer
Postat av: jennyudden

Du... jag tror att det är en folksjukdom, det där med kläder... Vi shoppar och shoppar.. ändå finns det inget att ha på sig....
Attan, vad tufft vi kvinnor har det! Hihi

Önskar er en trevlig helg!!

2006-08-04 @ 21:54:10
Postat av: Monica

Jag har faktiskt skridit till verket och ändrat mitt liv efter hur jag vill ha det. Ekonomin blev sämre men det påverkar inte känslan av hur bra jag har det. Och fler ändringar är på gång. Har aldrig mått så bra. Visst går det, bara viljan finns.

(GI-metoden har jag alltid varit nyfiken på men inte kommit till skott än.)

Postat av: Ninni

Känner igen mig i allt du skriver..ska själv iväg ikväll om nån timme,,,har ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig, ha, ha!!
Kvinnor fyrtio+ lite rundare...jo så är det nog, jag var görduktig och gick ner sex kilo, fyra av dom kom tillbaka nu i sommar..fattar ingenting??
Men jag är GLAD ändå!!

2006-08-05 @ 15:54:59
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna-karin

hoppas att du får skit skoj gumman...och jag är fortfarande under 40 så jag får gluff godis och vara obetänksam..*fniss*...ett år tilll jihhhaaa...
skojsar..men jag är godis tok...så är det..
du kommer vara skit snygg det vet jag..ta det du trivs i..kramizzar

2006-08-05 @ 17:49:20
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Anna

Jag vet att du kommer att bli SÅ snygg;)
Jag tar dig på orden och har lite semester med mannen.
Kram Anna

2006-08-05 @ 20:58:34
URL: http://envanliganna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback