Gata upp o.........affär in......!!!!

56582-149
Pust…nu har vi rent gata upp och gata ner, affär in och affär ut. Massor av folk var de på stan, för de är ju SAILET här torsdag, fredag, lördag o söndag. Massa båtar, massa öltält, tivoli markand och ja ett jättejippo som återkommer varje år. Men i år får de klara sig utan mig för jag ska på annat galej.  56582-148Vilken rea de var på stan, nästan alla hade halva priset på reapriset. Men jag behöver inte mer sommarkläder så jag köpte inget. ”Ingen vet hur jag lyckades med detta” De får vara med kläder till hösten nu. Men jag var sugen på jättekuddar, har funderat på de länge. Men vi har ju fått IKEA i Kalmar nu dit har vi ju närma så jag ska vänta tills vi ska dit i slutet av augusti och se vad de har först. Någonting säger mig att jag kan tjäna en slant på de. Det är mycket man blir sugen på när man är på stan. Man skulle lätt kunna byta ut hela hemmet om man hade pengar till det vill säga. Men jag var ju i stan för att handla en födelsedagspresent och de gjorde jag. Hittade ett bra kort också. De blev urvackra väggljusstakar för värmeljus, ja jag fastnade för dem direkt. Hoppas födelsedagsbarnet gör de också. De återstår att se.  Nu är jag slut i kupan. Vi kom inte hem förrän vid 19.30 så de blev rätt många timmar på stan. Så nu ska jag ta en kopp kaffe och koppla av en stund. Titta lite i påsarna som jag ”trots allt fick med hem” men inga kläder. Nä bara några andra små saker till hemmet.  


56582-150


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

men vad du är duktig som kan låta bli att handla..
jag kan bara inte..kramar...

Postat av: Kicki

Nämän ser man på!! Du har flyttat från Msn. Jo, jag har upptäckt att det är många som rört på sig!
Visst är det kul att shoppa, och det finns så mycket man vill ha. Det märkliga är att när jag HAR pengar hittar jag sällan något, det är när jag INTE har så mycket som det plötsligt finns massor som jag vill ha! Förresten på tal om horoskop - Visst är det roligt att läsa dom - men jag är född i en månad som INTE stämmer speciellt bra med horoskopet.Läse att en annan hade skrivit det samma, och jag blir så full i skratt! Enligt mitt horoskop skulle jag knappt ha tid över till annat än att förföra män, sitta och se mystisk ut, vara missunsam, strids / hämdlysten, svartsjuk mm... oj ojoj... *Fniss* (Scorpion)
Din vovve kan verkligen konsten att koppla av - en riktig "liten" livsnjutare. Fantastiskt bra bild på henne i soffan! Jag har mestadels också alltid arbetat med män, det har heller aldrig varit några svårigheter, snarare tvärt om. Men nog hade det varit kul om fler tjejer hade kört långtradare, då jobbet i sig är hundra ggr lättare än att jobba inom ex. åldringsvården. Det problematiska i den branschen är snarare arbetstiderna...
Regnet har inte visat sig något närmvärt här i Sthm. De få skurar vi fått är inget att prata om. Men nog är jag glad att vi fått en så fantastiskt fin sommar som vi verkligen fått. Det tror jag inte jag minns att vi haft tidigare i Sverige under en och samma långa period. På tal om kuddar-Jag var förresten själv iväg och köpte 2 jättestora kuddar i vintras, underbara att ha när man intar ryggläge i soffan ;0)
Ha det så gott nu Anki - så hörs vi! Kram

2006-08-04 @ 10:26:55
URL: http://newpageagain.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback