SKÄRTORSDAGEN

56582-22

Skärtorsdagen började något annorlunda. På något vis hamnade en SYMASKIN på mitt köksbord. Jag brukar komma överrens med de flesta saker, men symaskiner har jag ALDRIG dragit jämt med. Nu stod då en på mitt köksbord, en lånad till på köpet. Faktum är att jag har en egen, ser den ibland när jag går förbi, men den är så lite använd att den nog sargat ihop, för den vill definitivt inte vad jag vill, ja så jag lånade lillsvärdottens då.
56582-24

På något vis är nästan alla jeans o byxor jag köper för långa för mina ben, antingen har jag korta ben, eller har jag för stor kropp för mina ben, ja jag vet inte, men långa är de oftast brallorna jag köper. Nu hade jag då bestämt att de skulle läggas upp byxor, man kan ju inte bara köpa och hänga i garderoben. Så lillstumpan kom hit med symaskinen i går kväll och hjälpte mig mäta upp byxorna, så var gör jag, naturligtvis, jag tar tag i saken och börja alltså denna dagen med att vara sömmerska. Detta är en ovanlig syn, Jag bakom en symaskin, jag lovar några leenden ser man inte på mina läppar under denna akt. Till råga på allt så är jag inne i ”den traditionella kvinnor sura veckan” som det skulle göra saken bättre!?
När sytråden började hoppa omkring på bordet istället för att sitta på symaskinen blev jag inte alls förvånad men kunde faktiskt inte låta bli att skratta, de e så typiskt jag och symaskiner, ingenting funkar som de ska. Kemin stämmer inte. Men vid lite närmare kontroll av maskinen så kunde man faktiskt dra upp trådhållaren så rullen satt fast på maskinen. Hålen i nålarna, de gör de alldeles för små men med lite gräl och banne mig, så fick jag igenom tråden också. Pust, vilken pärs, tur man inte tvingas syssla med dessa maskiner varje dag, då hade jag varit ett knäckt nerv vrak.
Blev de snyggt, ja jag skulle nog inte vilja att en sömerska synade mina brallor i nederkant, men annars så!!!

Efter en nervknäckande morgon fortsatte dagen……………med att min kära väninna lyckades lura med mig in till stan i jalla fall denna dag. Vi rände runt Karlskrona i sju tusen ärende de var allt från mobiltelefoner till duschkarbiner  o blommor och lite mat.
Hela eftermiddagen gick i en rasande fart. Och för första gången i världshistorien var min hund ensam hemma i flera timmar, de gick BRA BRA BRA….inte en enda sak var uppäten när jag kom hem, hon sov och när jag öppnade dörren blev jag naturligtvis anfallen med diverse hundpussar och kramar i en kvart. Stress stress stress, nu var de plötsligt bara en timme kvar till tjejerna skulle komma. Mat skulle fixas, vin på kylning o hela baletten. Oh jag hann!! Pust pust.
Snart stod alla välpolerade kvastar utanför min dörr och kärringarna satt i soffan, mat slafsades flitigt in i hungriga munnar ner i tomma magar, ja har man först suttit och trätit med en symaskin hela förmiddagen o sedan rent på stan från middag till kväll, ja då är magen tom o innehållslös och de smakar bra med både fast o lös föda.
Faktiskt så hade jag ju också varit hos sonen och fått sommardäcken på bilen lagda.
Så bar de då av mot Blåkulla. Vilken färd!!!! De var allt lite kyligt, lite blött och lite blåsigt, men vi kom fram och hade kul längs vägen. Många kärringar cirkulerade i luften och de var väntetid på landningsbanan på Blåkulla. Men man har ju vätt att roa sig under tiden. Nåväl, nu är vi hemma igen efter en händelserik och trevlig afton, väntar så bara sängen och John Blund.
56582-26

Go fortsättning på Påskhelgen. I morgon är en ny dag. Lååååååång fredagen.

God natt Kram från Anki






Kommentarer
Postat av: Hasse

Och jag som hängde källarfönster när du svichade förbi. Slarvigt men mänskligt

Kram
Hasse

Glad påsk

2006-04-14 @ 15:36:32
Postat av: Jenny udden

Vad mysigt du beskriver!!!

2006-04-14 @ 16:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback