Mitt Påsklovs första dag....

                                                          56582-19
Påsklovets första dag för Anki har varit mest Norskt. Jag gillar Norska för att det är så enkelt. De krånglar inte till sitt språk exempelvis när de skriver genom konstiga stavelser, som vi Svenska.
Min kära broder från Norge har varit hos mig idag tillsammans med sin nya familj och min mams.
Mycket trevlig ny svärgeska har jag fått, trevlig och söt dotter hade hon med.  Till sommaren lovade jag allt ta och ta en sväng till dem, (löften är till för att hållas, de ska jag lägga på minnet) de är mer än 10 år sedan jag var där sist, jösses vad tiden går, tur han kommit hem till Sverige under åren som gått…*ler*.  De var ju naturligtvis tvungna att shoppa lite här också de e ju rena julafton med våra priser, tänk att de finns några i världen som tycker saker är billiga i Sverige?!, de e inte dåligt. Vi jämförde våra bilförsäkringar, deras kostade 12000:- och min 3000:-/per år. Häftig skillnad, men de var stor skillnad på våra löner också, jag som alltid tyckt jag har bra lön…urk. Nu är jag tveksam. Nåväl Norgefolk är varjefall ett himla trevligt folk.

Ikväll har vi varit en långe runda i skogen också med hundarna. Nu är ju våren här, och min jycke hon badar så gärna i alla vatten- och dypölar. Gul när vi går ut, svart när vi kommer hem, så de e ständig dusch i källaren innan hon får komma in i huset. Hon är mer som en gris en som en hund. Men roligt har hon!! Jag borde kanske ha köpt någon liten golvmopp som helst satt på armen och klafsade och inte ville smutsa ner tassarna på marken, njäää, de vore inte kul, skönt jag hittade min pigga skitgris när jag sökte valp.

I morgon kör Påsken igång. I morgon ska man hålla sig så långt bort man bara kan från affärer om man nu inte gillar att armbåga sig fram bland trängelsen av alla påskhandlande människor, de varnade till och med på TV ikväll för att handla i morgon, de tycker jag var festligt!! Jag lovar hålla mig borta från ALLA livsmedelsaffärer under morgondagen, för jag gillar inte att trängas oh puttas och armbåga mig fram i affärsgångarna. 

56582-17I morgon kväll kommer tjejerna (dvs mina kompisar) vi ska äta och dricka lite gott, polera våra kvastar och sedan bär det av till Blåkulla i farlig fart. Den där resan varje år är alltid lika kul, man ser så mycket trevligt när man flyger uppe i de blå på sin kvast. Så den här glädjen att träffa alla andra påskkärringar och ha trevligt. Ja i morgon blir de en redig tjejkväll. Finns de manliga påskkärringar, vad kallas i så fall de? Ja, jag har aldrig sett några faktiskt och jag har ju trots allt varit med ganska länge i livet, har jag missat något kanske????

Hallå!!!  fram med = 56582-20

Nu är det dags att leta upp John, ja han herr Blund.

Anki
56582-21




Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej!
Påskgubbar heter det ju....styr kvastarna mot dem..Men kör åt rätt håll. Där jag bor är de ute och far på Påskafton, då vill vi ha dem i fred...*L* Kram från Margareta

2006-04-13 @ 01:09:43
Postat av: Sussie

Hej Ann, kikar in och önska dig en GLAD PÅSK, själv tänker jag inte flyga till blåkulla, är för lat, känner jag.Ha en skön helg. /SUSSIE

2006-04-13 @ 07:54:00
Postat av: Anna

Inte visste jag att du hade flyttat!!
Se så uppdaterad jag är. Lägger till denna sida istället!!
Glad Påsk. Flyg försiktigt!
Kram Mammaanna

Postat av: Disa

Gla Påsk gumman.
Ses på Blåkulla ;)
Kram//Disa

2006-04-13 @ 12:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback