Jag säger rent ut FY FAAN!"!!

56582-5956582-59

…lite lugnare vakande jag idag men jag är fortfarande rasande, men ingen märker. De ligger där inne. Varför blev jag så arg då?! Jo min lille granne o jag var ute i skogen igår, då berättade hon att någon av oss (henne eller mig) hade blivit anmälda till hälsovårdsnämnden för att det fanns en hund som ständigt satt bunden i rep utanför något av husen i ur o skur och var vanvårdad. Först började jag gapskratta sedan blev jag vansinnigt arg och besviken. Vad är de för folk man har i sin omgivning. Detta kan inte vara möjligt. Det måste vara ett missförstånd. Jag har sett på min nummerpresentatör att det ringt någon från ett växelnummer på kommun varenda dag i en vecka, inte lätt att veta vem detta är de jobbar flera tusen på kommun, men nu fick jag aning om vad det kan vara.

Och idag ringde min mobil på jobbet i andra änden hörde jag en karl presentera sig och sedan sa han
-jag har fått en anmälan att Du har en hund som står bunden i rep ute nästan varje dag i ur och skur, på din tomt i en lyktstolpe!! Jag kröp nästan ur skinnet, jag blev fullständigt rasande, jag såg min lille vovve som ALLTID är med mig på jobbet om dagarna, min lilla unge som på sin höjd sitter kopplad på trappen om jag är ute också. Några lyktstolpar finns inte på gården
Känner man sig maktlös eller?
Vem påstår detta, ja de var min fråga? Fick ett namn som undertecknat anmälan som kommit in, inget jag kände igen. Men så bad jag honom läsa brevet.
De gjorde han och snart kom han till hundrasen, snälla du sa jag, jag har en Golden en gul o vit hund, han sa en annan sort o grå/svart………..en sten föll från mitt hjärta och han bad om ursäkt. Men vad då ursäkt. Bör man inte inskaffa lite mer fakta, åtmintonde kontrollera hundrasen innan man säger DU är….
Vilken pärs.  Sen började han fråga om sett någon hund av denna ras bunden i byn, de har jag dock inte, vet inte ens någon som har en sådan. Tur de inte var ett värre brott då kanske jag suttit häktad nu, oskyldig och i full färd med att bevisa min oskyld. Anledningen till att han förutsatte att de var jag var att de hängde ett koppel på mitt trappräcke. Fy fabian säger jag bara!!
Tänk om de tagit min hund ifrån mig eller avlivat henne….jag vågar inte tänka tanken vad det kan få för följder av oskyldiga anklagelser.

DEN HÄR DAGEN HAR INTE BLIVIT VAD DEN BORDE, jag mår fortfarande piss av detta. Det är inte kul att bli anklagad för saker som man inte gör eller gjort. Det är andra gången i livet jag råkar ut för en sån här hemsk grej.

Förra gången var jag bara 24 år och vi hade just flyttat från ett hus vi hyrt till ett annat närmare där vi höll på att bygga. Det började med telefonsamtal från en bilfirma, han som ringde var högst otrevlig. Sa att jag var en jävla skit (ja så sa han) som köpte bilar och inte betalde. Jag förklarade att jag aldrig ens varit i staden där han sa att bilen var köpt, att jag hade bil som var betald. Men han stod på sig och sa att de var klart jag inte erkände, jag var ju en skit som inte gjorde rätt för mig. Jag var blev jätteledsen och han ringde flera gånger. Min man pratade också med honom, men han lyssnade inte. Så en dag kom inkassobrev från en den ena och en den andra.
Då var jag i upplösningstillstånd. Jag fick lägga ner massor av energi och efterfoskningar för att försöka få rätsida på sakerna. Trots att jag var helt oskyldig till allt de jag anklagades för både på telefon och i inkassobrev, så var de jag som fick riva i allt, de andra sa bara att jag ljög och slingrade mig. Den här tiden var jag allt annat en människa, jag hade tre små barn med som jag skulle ta hand om. En dag, ja jag vet inte redigt varför men jag ringde vår gamla hyresvärd som vi hyrt huset av och frågade vem som kom efter oss. Då berättade han att de var redan vräkta för de betalde inte hyra eller något, så han var inte glad, så skojade han och så, du borde också skämmas för hon hette precis som du. Då förstod jag ÄNTLIGEN, när de ringt o kollat hennes adress o telefonnummer så hade de alltså fått mina uppgifter istället eftersom jag hade eftersändning på min post under den här tiden. Ja att jag inte stämde postverket den gången har alltid varit ett under för mig. Hade de varit idag så hade de inte kommit så lätt undan som de gjorde då, de bad om ursäkt för sin ouppmärksamhet och beklagade. Men jag, ja jag fick lida och höra både de ena och de andra från alla fordringsägare. Fy Fabian…tror ni någon av dessa som varit otrevliga mot mig ringde o så FÖRLÅT vi visste inte…NEJ PRECIS ingen. Det där lärde mig väldigt mycket både om myndighetens agerande och folks uppförande i störta allmänhet. En erfarenhet som gjort att jag själv ALDRIG anklagar någon förrän jag har fakta eller säger otrevliga saker till folk, jag vaktar min tunga noga.

Nu vill jag inte vara med om såna här misstag fler gånger. Tack!!
Nu tänker jag kräva upprättelse!!

A



Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping( Din medresenär till Las Vegas)

Hej vännen.

Det är för jävligt vad de kan vräka ur sig och anklaga folk utan att ha torrt på fötterna.

Själv har jag tagit kompledigt resten av veckan p.g.a en kommentar igår som fick bägaren att rinna över.
Rektorn på skolan kommer fram och säger att han fått in klagomål på att jag luktat cigarettrök. Ja, jag röker, men endast efter lunchrasten när jag är på skolan. När jag pratade med de andra lärarna om det tyckte de att det var det tokigaste de hört. Jag är ju inte den enda som röker på denna stora skola. I morse ringde jag och tog ut komp resten av veckan. Var så jävla irriterad. Krukan till rektor har i skrivande stund inte hört av sig och bett om ursäkt. De vet f-n inte vem de leker med just nu.
Satt uppe till 03.30 och spelade en pokerturnering istället. Efter 4.5 timmar stog jag där som segrare och ett par tusen rikare.

Hoppas inte du har något emot att jag röker på soldäck.
Jag kommer också att hålla mig till isvatten, vad det gäller drickandet.
Nu struntar vi i detta med hundar och skola, min reseledare och ägnar oss åt att planera resan.
New York, New York, sjöng väl Frank Sinatra, eller?
First we take Manhattan, then we take Berlin, sjöng iaf Leonard Cohen. För vår del är det:
First we take N.Y. then we take L.V.

Var rädd om dig och tänk på blodtrycket.lol

Resekamraten

// Dan

2006-04-25 @ 16:08:32
Postat av: Paula

Men jösses vilken hårresande historia!! Det är ju helt osannolikt!! Hoppas du kan räta ut vem som anklagade någon o vems hund i området det kan vara? Märkligt...
I höstas fick vi en liknande chock, fick ett samtal från länsveterinären som fått en anmälan om hästar som gick ute i hagen o ingen såg till dem! Saken var den att grannen åkt till Spanien o vi var hästvakter, gubben o jag. Två gånger per dag var vi o tittade till dem, gav mat o vatten. Trots allt så åkte en dam upp från djurskyddsmyndigheten för att kolla läget, hon fick väl åka ca 15 mil enkel resa hit upp i obygden, hon var hur nöjd som helst när hon såg hur bra russarna hade det!
Kramiz

Postat av: Anna-karin

gumman..kommer in och håller om dig...vill bara krama dig..det är en orättvis värld vi lever i..och oerhört kränkande...det håller jag med om..ta inte illa vid dig..du är världens bästa Anki..vis dom det..Morrr..*sitter på din axel och morrar åt alla dummingar som tänker närma sig..*..kramar till miljoner..

2006-04-25 @ 20:16:01
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Amaltea

Här skulle jag komma in och tacka dig för din supergoa kommentar och ditt stöd och engagemang för det kändes så ”gott” i vart enda ord du sa….
Gillade allt…går och suger på dom…
Varför kommenterar man kommentarer…så sant, så sant…
Ingen annan än den som har sidan ska ju i så fall fråga, om det är något man ev. tagit illa vid sig av. Eller känner att man skulle vilja ha en ytterligare förklaring på… och varför glömmer folk att fråga den enkla frågan VAD MENAR DU…innan man går i gång.
Men här upptäcker jag vad du varit med om….(lite snarlikt, eller hur )
Att bli anklagad och misstrodd …misskrediterad som människa är illa..
Att bli tillskriven egenskaper och ett omdöme som överhuvudtaget inte passar in på en själv är kränkande…att någon TROR att jag …bla bla. Bla….
Klart det känns….din hund måste vara den mest omhändertagna jycke i Sverige och dessutom med egen hemsida….vilken förolämpning…PHU….
Här var det också någon som glömde att fråga före …..

Hoppas den värsta ilskan lagt sig (((Kram)))

2006-04-25 @ 21:29:24
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Tonårsmorsa

Oj, nu får jag så mycket att skriva att jag inte vet var jag ska börja... Jag har också varit med om två anmälningar, som jag mådde jättedåligt över och som jag var HELT oskyldig till. Det värsta är att även om man lyckas "bevisa" att man är oskyldig så får man aldrig någon riktig upprättelse... Bara jag tänker på händelserna så mår jag dåligt! Det kom anklagelser som jag var totalt främmande för. Jag orkar inte dra hela händelseförloppen här, men som sagt, det var obehagligt och kränkande och jag känner inte att jag någonsin har fått eller kommer att få någon upprättelse...! Hoppas du kommer över detta! Lämnar en styrkekram!

2006-04-26 @ 09:40:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Anna

Tyvärr så dog pojken på störten... Och de stackars föräldrarna fick identifiera en massa....
Då tänker man.....
Fotot kanske kommer vad det lider...

Ja du tänk om folk kunde tänka först!! Men det verkar svårt!
Kram mammaanna

2006-04-26 @ 13:31:36
URL: http://spaces.msn.com/alu039mammaanna
Postat av: Ann

Hej på dej.
Så det kan bli när folk inte tänker sig för. Hemskt att behöva bli anklagad för något man inte gjort. Skönt att det iallafall blev uppklarat. Anmälaren borde ju åxå ha sig en näsbränna, det är ju inte rätt att anmäla en oskyldig, anmälaren borde ju faktiskt ta reda på fakta och vem hunden tillhör. Tänk om det sitter en liten ledsen misskött hund någonstans som verkligen behöver hjälp...
Kram på dej //Ann

2006-04-26 @ 17:34:30
URL: http://spaces.msn.com/anglevag
Postat av: Anette lillatanta

J adu inte är det kul när man får sådana oskyldiga anklagelser på sej.Vi hade en kille från Vitryssland boende hos oss i två år Han var då 27 och jag 37 år.Vi blev anklagade för att ha ett förhållande.Det sårade mej enormt Kaj blev bara arg för hansa att de idiotförklarade honom med i det läget.Han om någon visste ju vilket förhållande vi hade.Kaj är och var min man Andrej killens namn var en älskad familjemedlem och inneboende.En ggång blev jag arg när en kvinna anklagade mej.Svarade att du skulle veta hur bra jag har det jag får ju ligga i mitten i dubbelsängen mellan två karlar.Hon blev tyst och gick.Varför alltid tro det värsta om människor .Konstigt
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Var inte ledsen du vet ju vad som är sanning

2006-04-26 @ 21:52:08
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta/
Postat av: Bill

Ja du...det mesta är väl redan sagt här.håller med föregående talare...
Vill bara säga att jag står bakom dig i din fight mot myndigeterna...det behövs lite näsbrännor på många ställen...
Ha det gott...Kramar
Bill

2006-04-27 @ 09:09:53
URL: http://spaces.msn.com/vip-zitech/
Postat av: Anna-karin

tassar in..ser mig om..söker dig..hittar dig..Ler och ger dig en varm kram..innan jag tassar ut..

2006-04-27 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback