Gammalt skit, hagamannen o så lite mat i o umgänge

56582-57
Gammalt skit, ja jag snackar om min frys. Man kan säga att jag hade någon form av insjö i köket i natt när jag kom hem. Endå hade jag fyllt hela frysen med div skålar och  sånt som skulle ta upp vattnet. Tacka vet jag modern vitvaror som frostar sig själva. Nu är de varjefall isfritt där inne och jag fick plaska i vatten o torka o torka o torka innan jag kunde lägga mig. Men vad gör de om 100 år!!?
56582-58
Läste att den så kallade ”Hagamannen” nu har erkänt och dessutom blivit uthängd i tidningen med bild o allt. Då ploppar genast en fråga upp i mitt röriga huvud:
Hur kommer det sig att man bara sätter ut bild på vissa brottslingar i tidningen?
Stackas hans familj nu, ja honom tycker jag inte synd om, tvärt om de e skönt att de fångat in honom innan han hann göra fler illa. Att han är skyldig får man väl anta när han själv erkänt. MEN MEN vi det händer mord i Sverige titt som tätt, men de hängs aldrig ut med bild i tidningen, inte heller andra våldtäckts män. Hur kommer detta sig? Har han kanske själv bett om att få komma ut på bild? Intressant fråga och de finns säkert ett svar med, fast jag vet det inte. Några jag tycker borde hängas ut på med bild både i tidningar och på anslagstavlor i affärer DE E PEDOFILER o de som håller på med barnsex!! De kan jag tyvärr inte betrakta som annat en rena monster som inte borde få röra sig fritt ute på stan. ”hum undrar om man får säga så” skit samma, de e så jag känner, oh vi lever ju i ett fritt land, varje fall i bland. Lite beroende på vad vi säger eller skriver och om vilka.

Idag har jag varit på lägenhetsvisning. Oh precis som jag trodde innan jag gick dit så blir de ingen flytt för mig dit. Jag räknade ganska snabbt ut att den skulle kosta ca 6000:- i månaden och de byter jag inte till. Ska jag bo mindre ska de faktiskt vara billigare också.
Så de e bara att söka vidare, tids nog kommer nog ett bra tillfälle till flytt och nytt bra boende. Jag sitter som sagt inte i sjön men tycker jag har onödigt stort och onödigt dyrt.
Men här kostar mig inte mer än vad jag skulle få ge för den lilla lägenheten, som förvisso hade tomt till men de var allt o de har jag nu med…så………….NEJ.

Precis som alla andra dagar blev de en rejäl sväng i skogen med hundarna. Så kom då barnen på den sedvanliga söndagsmiddagen hos mamma. Idag var vi bara 5, ( när vi är alla är vi 9 st) någon var på kurs, någon i Göteborg och någon jobbade, inte alltid att de passar alla. Idag hade vi enkel snabblagad spagetti o köttfärssås med lite frukt o glass till efterrätt.
Lätt som en plätt!! Men gott endå.

Ikväll har jag varit iväg och kollat in lite ”saker” och så stannade jag till och hälsade på min chef och blev bjuden på fika och en trevlig pratstund. De e alltid nyttigt att ses även privat någon gång då och då.

Nu har jag ont i ryggen, men de kan inte vara latmasken, för jag tycker jag hållt igång hela helgen med både det ena och det andra. Hur som helst har jag bestämt mig för att krypa till sängs tidigt ikväll och läsa en stund och få tillräckligt många timmars sömn, de e viktigt säger de som vet, oh de har jag inte fått i helgen, får sällan de på helgerna tycker jag. Man får ju passa på att hålla sig uppe o vaken när man slipper stiga upp i ottan på morgonen. Men i morgon är ny arbetsdag igen, så nu får man försöka ta igen lite förlorad sömn. ((fast de går nog inte igentligen))

Fortsatt trevlig söndagskväll Ni där ute!!

A

56582-43




Kommentarer
Postat av: Badaren

He he... Du é snäll du, men MSN space överlever nog utan mig oxå.
Flytta ja, jag har en gammal kompis som för ett år sen flyttade ner till Karlskrona, man kanske skulle följa hans exempel... Sveriges trädgård kallas visst Blekinge för... Kan dé stämma?

Ja ja, den som lever får se...

Postat av: Amaltea

Hm...svårt det där du pratar om idag...att offentligöra eller inte....känner nog som du...både och kanske....ska man dra gränsen då vid våldsmän...butiksägare här nere vill ha rätt att hänga ut foto på snattare...hm...svårt är det..
Illa med den gamla frysen då...går det o laga..eller blir det nyköp....

Du har trots allt haft en skön helg med barn och rörelse omkring dig...kul är det när dom kommer hem...fast disken lämnar dom såååå gärna till mig...dom tycker det är så sköööönt att komma *fniss* och det är kul med...men med tiden här när vi blir fler lär jag med behöva fåt hjlp i köket tror jag...så man som mamma hinner sitta ner lite mer med dom....nej jag klagar inte...det e bra som det är än så läng. Men minns hur det var för när vi samlades hos mina föräldrad alla barn med respektive....vi brukade bli 13 person på söndagsmiddag....det fixar man inte till på en kvart...så när det bli min tur dåååå får vi nog vara någon mer i köket...eller *fniss*

Kul e det att ha dom runt omkring sig i alla fall.....och dessa ljuvliga dagar vi nu har framför oss bjuder ju på xtra umgänge men länge kvällaroch lite värme...det känns skönt

ha en go vecka Anki (((kram)))

2006-04-24 @ 01:35:37
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: nallemamma

hej hjärtegryn,,,
jo när jag kommer ut i världen blir de ronneby,,, jag hade tur att gubben ville me ju!!!!!

2006-04-24 @ 10:53:12
Postat av: Badaren

Tänkte på dé där med "trädgård" är ju just dé som jag tröttnat på... Hm...

Ja, eller nått.

2006-04-24 @ 11:20:05
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Anete Lillatanta

Var inte ledsen för att jag inte kommit på besök.Det är så att jag råkade radera ditt mail med nya adressen sen har jag letat runt bland bloggarne efter ditt namn samt hoppas att du skulle komma på besök till mej igen så jag kunde komma till dej.Det är alldeles sant.Jag hade fått ditt mail när jag kom hem från sjukhuset läste alla sen skulle jag radera några vips så försvann ditt med .Ja hon är lite klumpig lillatanta
Men nu har jag lagt dej i min lista igen.
Ja många byter plats på sina space har lite funderingar jag med i blannd vi får se.
Kram till dej från tanten som hittar tillbaka till dej nu igen
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2006-04-24 @ 12:11:37
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback