Den LÅÅÅÅÅNGA FREDAGEN

56582-3056582-3056582-30
Idag vaknade jag av en blöt hundpuss vid 8.30. Då ville jag bara vända mig om och fortsätta sova, men har man hund, så har man hund och då är det bara att masa sig upp ur sängen och dra på sig morgonrocken och släppa ut jycken på kisserunda.  Men trots att jag var relativt tidigt upp så var klockan över 3 innan jag gjorde mig i ordning och kom i kläder. Då hade min jycke tröttnat på mig och ville ut i skogen.
Det är så skönt att bara slappa någon gång ibland, kravlöst bara njuta. Ja den här LÅNGFREDAGEN blev verkligen en redig SLAPPAR dag.

Men vi har varit i skogen på en jätteskönt tuff promenad, för de blev det idag, nästan bara uppför …pust stånk…kondisen börjar bli redigt bra minsann.
Det är fortfarande lite blött o geggigt här och där så jag fick naturligtvis en blöt o skitig hund med mig hem som jag fick sanera i källaren innan vi gick in. Det blev lite fika hos kompisen också innan vi for hem igen för hennes hund fyllde 1 år idag.

Med en lat och slapp husmor blev så middagen också sent, klockan var nog närmare 19 innan den superba långfredagsmiddagen var färdig.
Korvgryta med ris, ja man ska ju ha ris till påsk ju!!  

Vi är ju lite knäppa igentligen som har fjädrar i ris till påsk.
Varför har vi det igentligen??!!
56582-26
Resten av denna långfredag tänkte jag egna åt att bara slappa i TV:soffan. Jag i ena änden och hunden i den andra.  Bara vara, bara vara o ha det skönt.
Fortsatt Go Påsk.
Anki







Kommentarer
Postat av: Anna-karin

mm.har haft en slappar fredag med...bara hängt i soffan..och försökt att rita mitt kök i 3D vilket inte var lätt..så jag får ta nya tag i morron..mys vidare du och vovven..mina vill inte ut i skit vädret...kramar i mängder...

Postat av: Amaltea

Hej hej...så det är här du håller till...är det bättre...och varför....flyttade du...nyfiken...
för det är ju många somm försvunnit...men oxå många som sedan kommit tillbaka....

Paparazzi fångade dig på blid i går...du är i Påskparaden nu ;-) ...
Glad Påsk (((kram))))

2006-04-15 @ 10:34:05
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Paula

Nämen Anki, har du flyttat utan att meddela mig? Ajaj, har varit inne på spacet några gånger o inte kommit in...då var det här du gömt dig! Ska genast ändra i länkarna... Låter som allt är bra med dig! Och en spågumma har du visst besökt...Jag tror inte jag skulle våga! Känner på mig att jag inte blir så gammal förstår du, så jag vill bara njuta av nuet så länge det finns... Såg dig inte på Blåkulla, men det är ju svårt att känna igen alla i hucklen och förklän! Påskkramar!

2006-04-15 @ 12:41:37
URL: http://www.paulaz.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback