Annandag Påsk

56582-38
Nu är glada Påsken slut slut slut, nu kan riset kastas ut ut.....!!!!!!


Oj, ja jag blev lite snopen när jag vaknade idag och slängde ett öga på klockan, halv 10. Jo men de e ju ganska skönt att sova så länge, men jycken vad var hon. Jo hon sov så gott hon med, tittade knappt upp när jag passerade henne. De blev nog sent igår då…*ler*.
Ute stod solen högt på himmelen och jag åt faktiskt min frukost i morgonrock ute på trappen. Rätt skönt att sitta o äta ute och höra fåglarna kvittra. På tal om fåglar. Hunden fann en fjäder och vipps tänkte jag, nej nej inga fågelfjädrar, tänk om….urk…ja fågelinfluensa.

Idag har jag träffat nytt folk, det är alltid lika intressant. Min lillsvärdotters familj har varit här i Blekinge hos oss. Igentligen är hon inte min minsta svärdotter men hon är min minste sons sambo därför kallar jag henne lillsvärdotter. Hon kom ju själv till oss här i Blekinge innan jul och idag kom hennes familj på sitt första besök. Vi har varit ute vid havet och gått en rejäl promenad med hundarna, ja de hade också två stycken. Så de fick leka av sig redigt ordentligt och bada i havet. Brrrrr tur jag slapp!! Sedan har vi varit ute hos sonen o henne och ätit god mat och umgåtts, lärt känna varandra. Vi är i ungefär samma ålder och kom bra överrens, ja de var trevliga människor på ungefär samma våglängd som jag själv, så de ska bli kul att träffa dem då och då. Med var också hennes syskon också de trevliga ungdomar.

Tidigare idag, medan jag väntade på folket så satt jag och sökte lite på nätet. Sökte lite på mitt egna namn Anki och hittade en del trevliga sidor. Hittade faktiskt ett spel som hette Anki-spelet, de hade jag inte en aning om att det fanns. Men de var nog inget för mig, utan mer för de mindre människorna, de där vi kallar barn. Så hittade jag en sida som hette ””Anki Skrutts Formidabla värld”” den sidan ska jag utforska mer ingående vid tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Paula

Jasså riset är ute? Jag behåller mitt inomhus för det är de enda knopparna jag förhoppningsvis kan få skåda denna vecka! Utanför är det ju bara snö... Du verkar ha haft en riktig familjehelg så som det ska vara! Vi blev ju "lämnade" helt ensamma, ingen av barnen hade tid med oss, men vi tar igen lite nästa helg o sedan när yngstingen tar studenten. Vi äter inte alls samma mat som till jul, varken prinskorv eller köttbullar eller sill... Lamm, kalkon, räkor o lax har vi däremot tuggat i oss. Hoppas trivseln på jobbet sitter i hela veckan! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback