Adressbyte, dockor, lite irritation o första korven!!!

56582-51
Byta adress men inte flytta?
Ja de ska jag göra. Fram tills nu har jag bott, nja de var kanske att ta i, men min post har kommit till min postbox. Därför att där jag bor finns ingen vanlig adress och inte heller någon vanlig brevbärare. Men nu så, ska de visst hända något, boxarna i byn ska bort och vi ska få brevlådor utan för våra hus. Här kommer ett problem, de flesta har ju trots allt även en gatuadress och ett nummer på sitt hus, de har INTE jag. Så, jag vet inte vad jag får för adress. Klart det går en väg utanför tomten men den har inget namn, mig veterligen.  Så nu får jag börja forska i vad jag har för adress igentligen. Kanske blir de fastighetsbeteckningen som blir omvandlad till adress, tiden får utvisa denna historia.
Måste göra adressändring med eftersändning, men detta står posten för.
Så efter alla dessa år i en box ska jag få en redig adress, häftigt!!
56582-50

Från de ena till det andra:
Den här lilla tjejen heter Grace
56582-53
och henne drömmer jag om att få hem till mig. Visst är hon söt. Hon skulle göra sig så bra hos mina andra små tjejer o killar där hemma. Ja hon är ju inte redig, hon är en liten docka, men ack så verklighetstrogen. Men hon är dyr
1200:- de e mycket för en docka. Men hon skulle göra sig bra i min docksamling.
Får kanske börja spara till henne, eller starta en insamling ”för min docksamling”
Nej, jag lägger inte så mycket på en docka, det tillåter varken min ekonomi eller samvetet. 

Vad jag avskyr…vad trött jag blir….vad irriterade de e!!
Ja detta med myndigheternas nya telefonsystem. Där man hamnar i Haparanda eller något och ingen har längre offentliga direktnummer. Det tar dagar att få kontakt med rätt person.
”välkommen, vi har 18 handläggare som svarar på frågor, din plats i kön är 28”
VAR GOD DRÖJ…VAR GOD DRÖJ…VAR GOD DRÖJ…!!!
Oh får man inte napp efter att man suttit o väntat
för vederbörande är på ex lunch, jag då får man så gott börja om igen. Vem har tid/lust/ork med detta? Stackas gamla människor i denna tryck 1 tryck 3 värld där de sedan blir sittandes hela förmiddagen o vänta, så blir de tyst i luren o de tror de lagt på där i andra änden, så börjar de om och eftermiddagen susar också förbi. Man får hoppas de bara kan sträcka ut handen för att nå kylskåp och vatten, så de inte svälter eller torkar ut i VÄNTAN!!
Nej tacka vet jag de gamla systemet, det som finns idag är URDÅLIGT och de som svarar har inte en susning om de personer man söker, de sitter där framför en dataskärm och slår in ett namn eller ett ärendestoft o så börjar detektivarbetet. Vad trött jag blir, jag har inte tid att sitta i telefon alltså men man måste ju ha tag i folket. De kunde åtminstånde ha offentliga mailadresser så man kunde skriva till dem, men inte. Pust stön stånk.
Jag ger upp!!! Hoppas de hör av sig själv någon gång..hummm.
Fram för personlig service.

Tur solen lyser ute och att det är fredag, annars hade nog humöret dalat neråt nu!! Oh vi har grillat årets första korv på lunchen och suttit ute o ätit, de var GOTT. Vilket underbart väder, den här helgen kan man nog sätta ut sina trädgårdsmöbler!!
56582-52
Dags att fortsätta dagen ………………………..!!!!!

A


Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Grattis till din nya adress! (Hoppas du hittar hem nu då...hihi...)Hoppas du får en toppen helg, för det ska jag ha (barnfri, you know...!) Kram!

Postat av: Tonårsmorsa

I´m back! Ja, du har helt rätt! Så skönt när de åker och så skönt när de kommer hem! Kram igen!

2006-04-21 @ 14:11:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Anna-karin

åhhh vad söt docka...den var som en karamell...åhh den skulle jag verkligen önska att du fick..:(
kramar om världens bästa Anki på fredags eftermiddan..och jag vet..måste skärpa mig vad det gäller mina utgifter...kraaaaam

2006-04-21 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback